iCanvas lager rimelige print av et utvalg av mine kunstverk - her kan du lese hvordan og hvorfor :-)




Kunstneren når et større marked

Malere og tegnere har vært begrenset av å kun å selge sitt originale verk, noe som krever at kunstneren får en høy pris for sitt verk for å få en rimelige betaling for det arbeidet som er nedlagt. Ved å selge reproduksjoner får tegnere og malere en mulighet til å få langt bedre betalt for sitt arbeid ved at de selger et større antall av hvert verk til en langt lavere pris enn originalen. Markedet for original kunst til høy pris er begrenset, mens etterspørselen etter  reproduksjoner er økende.


Avklaring av begrep:
Reproduksjon er et avtrykk eller en gjengivelse av et bilde, kunstverk, nøyaktig gjengitt ved fotografiske metoder.
Å ha opphavsrett, - eller copyright - beskytter kunstneriske verk som musikk, film og litteratur. Verket kan ikke søkes om, men oppstår automatisk når jeg skaper et verk og innebærer at jeg har eksklusive rettigheter til hvordan et verk skal brukes. iCanvas Licensing har fått lov til å lage reproduksjoner fra et knippe av min kunst. De har også rett til å distribuere kopier av verket til publikum mot at jeg får en sum utbetalt av hver reproduksjon de lager og selger. Dette kalles royalties.


:-)